perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 5 July 2012

Perubahan Fizikal Semasa Pregnant

Assalamualaikum...

sekarang nie kandungan aku dah mencecah 31 minggu...dalam beberapa hari lagi...baby akan masuk 8 bulan..wahhh....maknanya....sebulan lebih lagi aku akan jadi ummi...yeayyy..suke3....xsabarnya nak tgok baby..tapi terus terang..takut yang teramat...ape lgi pas bace pengalaman orang-orang yang dah bersalin..kecut perut den...huhuhu

hati nie teringin sgt nak baby kuar mase nuzul quran...xtaw nape..suh jugak en suami doa n solat hajat supaya baby kuar mase nuzul quran...biar baby kuar dalam keadaan sihat2 je...

bila dah nak mececah 8bulan nie...makin banyak la perubahan fizikal yang dialami..xsangka tul..susah jugak nak dapat sorang baby nie...hehhehe....

antara perubahan yang berlaku kat aku antaranya

1-berat bertambah secara mendadak...
skunk nie aku dah jadi belon dah..pipi dah temban..perosalannya..blehkan aku kembali ke bentuk yang asal selepas bersalin nant..owh tidakkkkk....hukhukhukhuk...walalu pape pong..aku akan usahakan..diet sedisplin yang mungkin...yeahhhh....
sebelum bersalin berat aku 50kg....tp skunk dah jadi 62kg..ayoiiii....manyaknya.....kenapa perkara sebegini boleh berlaku....huwaaaa.......

2-perut merekah
perut merekah yang xleh tahan nie.....adoiii...bleh lak perut nie merekah....dah la banyak...hukhukhuk..semamam tanya dr..lepas bersalin..kesan rekahan nie akan hilangkan...dr cakap bleh hilang tapi xsepenuhnya..huhuhuhu.....satu lagi dr pesan..klu ada rasa gatal kat kesan rekahan tu..jgn garu...klu garu jugak..insyaAllah..kesan rekahan tersebut xkan hilang....hukhukhukhukhuk.....

3-peha merekah
bila perut merekah..peha pong nak merekah jugak...adoi laaa.....tp mengikut pengalaman orang lain..kesan rekahan kat paha akan hilang seperti biasa selepas bersalin nant..tp xtaw la..kena wait n see je la....
untuk rawat perut n peha yang merekah nie..aku mintak ubat ngan dr..dr ada bagi losyen..losyen nie tuk mengelakkan berlakunya rekahan yang lebih bnyk pas nie....huhuhuhu

4-kaki membengkak
kaki aku skunk nie dah sama besar ngan kaki en suami dah..kembang semacam...macam ikan kembung..hahhaha...sakit pong ade...klu jalan banyak mula la rasa pedih2..klu aku nie ringan..nak je suh en suami dukung..hahhahaha...ngada2....

5-muka berjerawat
yang nie paling2 aku xsuka..huwaaaaaaaaaaaaa..muka aku banyk jerawat...menci2....tension3....mak aku ckp alahan mase mengandung....tp kenapa mesti kat muka..hukhukhukhuk...cedih3....

lagi ape ye...dah xde kowt..2je ...klu ada nant aku story next entry lak....

okey..tata..:)


No comments:

Post a Comment