perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 4 February 2013

SUSU MAHAL OR SUSU MURAH

Assalamualaikum w.b.t

Panas x tajuk entry kali ni..hahahha...(poyo je)..okkey2..serius ckit ayu..hihihi...okkey..tadi duk blogwalking..duk ushar pasal susu terbaik untuk baby..ye la..saya kan dah jadi mak orang skunk..jadi benda yang saya ushar semua berkaitan ngan baby la kan...

Sebenarnya dah lame nak buat entry pasal susu ni..ye la..aku bagi kat baby iman susu formula...sejak dia lahir lagi..keluar je baby iman..terus suap susu formula...nak tahu susu ape yang baby iman minum...jeng jeng jeng jeng!!!....
nie hah susu nya
Serius sebelum ni..aku xtahu pong akan kewujudan susu nie..aku tahu wujud susu nie sebab pihak hospital kat tempat aku bersalin yang bagi susu nie kat iman..aku bagi jelah...lagi pong sepanjang iman minum susu ni..dia xpernah sembelit atau kembung perut...aku tak tahu lak pulak harga susu yang iman minum ni..mak aiiii..mahallll dooooo...hahahhaha...

Harga sekotak susu ni Rm68.50 sekotak..sebulan baby iman minum susu nie 6kotak..hohoho..korang kira la klu RM68.50 x 6= Rm 411..hanya untuk susu..xtermasuk lagi pampers, baju n so on lalalalalalla. Boleh botak kepala en suami...hahaha...

So kami pon decide la nak tukar susu baby iman...tanya pendapat pakar2 susu..dorang suh try tukar susu dumex dulac...sekali je baby iman minum..terus kembung perut...huhuhu..kecian anak ummi..kembung perut...first time kembung perut...nak ngis kowt tgok anak kita kembung perut sebab kita...huhuhu..nasib baik la susu dumex yang aku beli tu kecik je..harga pong xmahal..hanya Rm10 je..

Oleh itu, kami pong tanpa berfikir panjang..bercadang nak bagi baby iman minum susu enfalac A+ nie...skunk baby iman dah masuk 5bulan 1 hari...badan dia pong bulat..semangat...sampai ke tahap obesity dah...hohoho...

kesimpulannya..aku bukan nak cakap yang susu murah tu xbaik..n susu mahal tu baik..bergantung kepada mummy2 sumer la untuk menilainya..klu anak2 mummy xde masalah ngan susu skunk teruskan bagi susu tersebut. tp klu anak mummy2 sumer ade masalah..cari lah susu yang sesuai...okkeyy..peaceeee..hehhehe

Thanks 4 reading :)

No comments:

Post a Comment