perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 2 March 2013

Melancong ke Syurga Dunio

Assalamualaikum...

Yes...kali ni aku nak cite pengalaman aku melancong ke Syurga dunio..best woii..masa perlancongan singkat je..dalam satu jam setengah..serius best..klu ada peluang aku nak pegi lagi...

Haaa...menarik kan..mest korang xsabar nak tahu ke manakah aku pegi..hahahha...okey2...sabar2...hahah...

bile aku p melancong..heheh..aku p melancong mase balik kg ari tu la..cuti raya cina ari tu..bape ari bulan erk..jap nak check tarikh...emmmmm...11.2.2013

Pengalaman bermula bila ditinggal En suami kat rumah mak mertua bersama nurul iman dan adik-adik ipar..biasa la..si isteri nie xboleh kena tinggal lame2..klu tak mula la meracau...hahhah..dasyatkan..xde lah...gurau je..bile hilang ape kita buat..mest la cari kan..ya..betul..pandainya...klu nak cari..xleh bawak baby iman..bahaya..jadi aku tinggal baby iman ngan adik ipar jap...lagi pon dorang duk tengah syok main ngan baby iman..xkan aku nak kacau pulak..jadi aku pon meneruskan pencarian en suami dengan pertolongan adik ipar aku yang paling kecik sekali...aku panggil dia cik su.....

masa dalam perjalanan mencari en suami..aku terjumpa satu jambatan emas..hahhaha...nak tgok....
tadaaaa...nie dia jambatan emas
kalau nak ikut jambatan nie..kena berjalan dengan sopan sekali....klu xjalan dengan sopan..makan kita akan jatuh la ke dalam lubuk yang mewangi..hahhaha....apa yang pasti..lepas lalu jambatan nie..kepala aku jadi pening dan berpusing..hahah..seram pong ada..hhahaha....

haaa..bukan senang nak sampai ke syurga dunio nie taw...heheh...setelah merentasi jambatan emas..aku nampak la suami aku duk seberang sungai..nak tahu suami aku duk buat ape....jap nak tunjuk..
tadaaaa...tengah kupas buah-buah syurga..hehehe

serius aku macam tak percaya yang en suami pandai buat kerja-kerja camnie..hahha..tp xberapa nak gentle sgt la...sebab pakai sarung tangan..hahha...rupa-rupanya en suami tolong emak dia kupas buah kelapa kat kebun arwah datuk dia..rajin pulak aku tgok suami aku nie..kahkhakahkahak...aku pong duk la melepak same sambil mulut potpet potpet..hahha..sebab nak makan buah syurga yang muda..hahha...dapat tak aku makan buah syurga tu....hehhe..mest la dapat..rezeki katakan..masa tu ada monyet sedang panjat kelapa..mintak tolong monyet tu la..dapat jugak aku merasa...skunk nak tunjuk gambar je...

bile pas buat keje..makan buah yang baru jatuh..memang sedap..manis sgt



kita orang xbawak sudu..jadi gne kulit kelapa tu la buat sudu..

korang nak..hahha...rase dia xsame macam makan kat kedai

ni lah hasil selepas dimakan..aku sempat habiskan 3 biji..hahahah
okkey..sekian..hehheh...pengalaman yang paling best...lain kali nak pegi lagi...serius...pas hbis makan kelapa tu..kami balik solat zohor...hehehe..

saja cerita tuk  bakal cucu cicit nant..hahhaha...

thanks 4 reading

No comments:

Post a Comment