perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday 29 July 2013

Iman Pergi Terawih Tapi Aku Yang Kena Marah..Huwaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!

Assalamualaikum

Hari ni aku nak cite pengalaman bawak iman p terawih..hoho..excited kowt mase mula-mula bawak iman...biase klu pergi terawih..aku bergilir jaga ngan adik ipar pompuan aku nie..dia pergi aku duk umah..aku pergi dia duk kat umah..hehhe..tp pada suatu hari..hahhha...14 ramadan..hati aku tergerak..nak bawak iman pergi solat terawih kat surau area umah aku je...\

mase mula-mula sampai tu..aku letak je iman kat lantai surau...bayi riang nie pantang jumpa kanak-kanak..dia mesti nak main..kenal ke tak iman xkisah...pas letak kat surau tu terus dia merangkak pergi kat budak-budak  duk main tu..tp aku tak bagi..risau jugak kan..takut dia main kasar-kasar ngan iman...hohoho..jadi aku dukung iman letak kat sebelah...tp..pas solat isyak..tgok iman dah xde dah...kanak-kanak riang kat surau tu duk main gilir-gilir dukung iman....

dipendekkan cite..iman memang xde masalah mase kat surau tu..xperlukan puting..xperlukan susu..xperlukan mainan..main je..ceria jeeee..ye laa..ramai kawannn..kat umah kawan ngan umi abi..ngan mak sedara je..mne best..hahha...umi abi lak main cmner sgt...xkan umi abi nak main lompat-lompat cam budak kecik lak kan..xnmpak la sifat keibuan dan kebapaan lak kat ctu..hahhah...

pas balik terawih tu aku gtaw adik aku yang aku bawak iman p terawih..hihihi...pastu adik aku cite kat tok ma iman..hohoho...esok nyerr..pas bersahur..tok ma cal aku..hohoho..pelik kan..sahur-sahur dah cal..ingt nak dapat durian runtuh..haiyaaa...rupanya..makan kerepek pedas..hahhaha..tp okkey la..kerepek pedas makan sekali sekala..best jugak..hhahahah..korang faham ke...hahahha..kerepek pedas tu kena berleteq la..hahhaha..mak aku marah la bawak iman p terawih..huhu..sayang sungguh tok ma kat nurul iman..tok ma marah ummi sebb dia takut iman hilang..hoho..tapi betul jugak ape yang mak aku gtaw tu...kan budak-budak kecik je yang duk main ngan iman..dibuatnyer dia bawak iman keluar surau n kebetulan ade orang jahat..haaaa..cmnerrr...tu la..en. suami pon risau jugak pasal benda tu mase awal-awal nak bawak iman..tp sebab aku beriya-iya nak bawak..dia benarkan..tp bila mak aku dah cakp macam tu..suami aku dah xizinkan la...

serius seram bila kena marah ngan mak sendiri ni..ye la..dah lame kowt xkena marah sejak kawin nie..balik-balik kena marah..haiiii..kecut perut den..kahkhakahakahk...klu kita pk...uruf dan adat di malaysia ni...xwajar bawak bayi p surau atau masjid..tambah-tambah ngan anak aku tu..dah pandai bergerak..takut kena culik ke atau apa-apa yang bahaya berlaku mase solat...tambah-tambah kat malaysia ni...banyak kes jenayah..ye la..malang tak berbau kan..huhuhu..sape tak sayang anak..sabar ye iman..bila iman 2tahun ummi bawak iman p solat terawih okkey..ummi belikan telekung solat sekali..hihihi...


rajin sgt mengemas anak ummi sorang ni..untung ade anak pompuan..hohoho


okkey thanks 4 reading..:)

No comments:

Post a Comment